1- "Halk Demokrasisi" nin 15'inci ve
anlaşılıyor ki son sayısında, " Barikat Gazetesinin
Kürdistan Çözümü Üzerine" başlıklı ve "
Barikat'tan Ayrılan Bir Grup Devrimci" imzasıyla
bir yazı yayınlandı.Üslubu, içeriği açısından
ciddiye alınması mümkün olmayan bu yazının bir
devrimci dergide kendineyer bulabilmiş olması
üzücüdür. Üstelik, böylece sanki Barikat'tan bir
grup ayrıldığı havası yaratılmıştır ki, özellikle
bunu bir ciddiyet ve dürüstlük çerçevesine oturtabilmek
mümkün değildir.
2- Hikaye şudur: "bir grup", çeşitli
insanları ifade eder. Konu sadece bir insan ve
arkadaşı ile ilgili olarak gelişmiştir. Bu insanın
Barikat süreciyle ve Barikat'la hiç bir ilişkisi
olmamıştır. Daha önce ise, iki kez, Barikat çevresinden
arkadaşlarla temasları olmuş ama bu temaslar kesilmiştir.
"Grup ayrılıkları" siyasal yaşamda doğaldır.
Barikat, böyle durumlar olursa kendisi de okurlarını
bütün açıklığıyla bilgilendirir. Ama siyasal düzlem
dışında cereyan eden bu gibi kişilerin durumunun
yansıtılmasında gerçeğe saygısızlık edilmesine
karşı da tepkisini koyar.
3- Bu kişiler, yaklaşık bir ay önce, yukarıda
sözü geçen yazıyı gazetemize getirmişler ve yayınlanmasını
istemişlerdir.
4- Bu kişilerin nitelikleri bilindiği halde,
yine de belli bir ciddiyetle yazı tarafımızdan
incelenmiştir. Herşeyden önce sosyalist eleştiri
yöntemine ve Barikat'ın devrimcilerarası ilişkilere
bakış açısına hiç uymayan, y azanların kişilik
problemlerini yansıtan bir dil hemen farkedilmiştir.
Barikat' ı, "hakim sınıflar çöplüğüne düşmek"
le,"egemen gerici kültürün ML saflardaki
temsilcisi" olmakla, "devrime karşı
Barikat oluşturmak" la suçlayan, garip hitap
biçimleriyle süslü küstah ve abuk-sabuk bu dilin
eleştiri çerçevesine sığmadığı, dolayısıyla yayınlanamayacağı
sonucuna varılmıştır. Barikat, eleştirilere de
açıktır, ayrıca 17-18 yıllık bir gelenek olarak
kendi tarihi içinde İbrahim Kaypakkaya izleyicilerinin
düşüncelerine çok yabancı değildir; kuşkusuz bu
düşünceleri benimsememekte ama Türkiye solunda
bir objktivite olarak görmektedir. Ama Barikat,
solun tartışma seviyesini düşüreceğine inandığı
küfürnamelere kendi sayfalarını açmayı hiç düşünmedi,
düşünmüyor. Bir başka sol hareket hakkında böyle
bir yazı iletilmiş olsaydı, tavrımız tereddütsüz
aynı olurdu.
"Halk Demokrasisi" geleneği belki edebiyatlı
cümlelerle sağa sola sataşan bir polemik anlayışını
doğru bulabilir.
Biz doğru bulmuyoruz. Bu bir tercih sorunudur...
5- " Halk Demokrasisi " bu yazıyı yayınlamakta
bir mahzur görmemiştir . Doğrusu bu, olanlar açısından
bir talihsizliktir . Bu tür bir yazı - kime yönelik
olursa olsun - Barikat ' ta yayınlanmış olsaydı
, açıkası okurlarımız önünde bizim boyununuz eğik
olurdu .
6 - Daha da önemlisi, " Halk Demokrasisi
" yazıyı sağını - solunu kırparak , sivri
uçları çıkararak yayınlamıştır ki , bunu niye
yaptığını anlamak mümkün değildir . Çünkü nihayetinde
o kırpılan bölümler ve cümleler, yazıyı yazanların
nasıl bi kafa yapısına sahip olduklarının, Barikat
' ın nasıl insanlardan kurtulmuş olduğunun göstergesidir
ki," Halk Demokrasisi " in bu müthiş
zeka ürünlerini okurlarından gizlemeye hakkı yoktur
.
7 - Kuşkusuz , biz " Halk Demokrasisi "
nin yazı kurulu değiliz, neyi nasıl yayınlayacakları
kendilerini ilgilendiriyor . Ama mutlaka anımsatmak
gerekiyor : asparagas devrimci yayın organlarının
yöntemi değildir, olmamalıdır. Eğer siz , fi tarihinde
uzaklaştırılmış insanları " Barikat ' tan
Ayrılmış Bir Grup Devrimci" olarak lanse
ediyor ve bu insanların yazdığı bir küfür nameyi
sanki bir " ayrılık manifestosu " gibi
sunuyorsanız, bu, ya bilgi eksikliğidir ya da
düpedüz asparagastır .
Bilgi eksikliği düşüncesini de kabul edemiyoruz.
Çünkü bilgi edinmenin yolu vardır , imkanı vardır
ve özellikle " Halk Demokrasisi " nden
arkadaşların kişisel samimiyet boyutunda da bize
yönelik böyle bir olanakları vardır .
Oysa yapılan bu değildir .
Ortada bir talihsizlik vardır .
Barikat , bu yazıyı yanıtlama gereğini duymuyor
.
Aslında , " Halk Demokrasisi" de Barikat
' ın düşüncelerini eleştirmek için böyle düzeysiz
bir " manifesto ( ! ) " ya gerek duymamalıydı
.
Ortada bir talihsizlik vadır .
Ve talihsizlik , bize ait değildir ...
|